Cele 3 condimente de evitat in caz de Intoleranta la histamina

Share on facebook
Distribuie articol
Spices food photo created by valeria_aksakova - www.freepik.com

Boia de ardei iute

Daca suferi de intoleranta la histamina si preferi gustul picant al adaosurilor de chilli, boia iute sau jalapeno, este posibil sa te afli deja intr-o situatie “inflamata”. Si aceasta pentru ca toate soiurile de ardei iuti contin  capsaicina, substanta care te face sa iti ia gura foc si sa cauti disperat un stingator de flacari in jur.

Unele cercetari apreciaza capsaicina ca avand un efect benefic in rinita alergica prin desensibilizarea cailor nazale, astfel incat acestea sa raspunda mai putin la alergeni. Dar este un domeniu care necesita aprofundare.

Boiaua de ardei poate avea efecte antioxidante si antiinflamatorii datorita carotenoizilor, substante care au reputatia de a reduce riscul unor afectiuni oculare legate de varsta, inclusiv degenerescenta maculara legata de varsta si, eventual, cataracta. Chiar si unele forme de cancer cum ar fi cancerul mamar sau colorectal par sa fie influentate benefic de consumul de capsaicina.

Cu toate acestea, boiaua de ardei poate, de asemenea, exacerba simptomele Intolerantei la histamina.  Poate creste nivelul de histamina si poate agrava astfel manifestarile acestei tulburari.

De asemenea, poate declansa reactii alergice la unele persoane, de aceea ar fi de sugerat precautie in privinta consumului de boia de ardei iute sau de diverse forme de ardei iute, atunci cand susceptibilitatea ta la histamina este ridicata.

Scortisoara

Scortisoara este un condiment folosit des in numeroase preparate. Este un remediu folosit in medicina traditionala a multor popoare, in special din zona asiatica sau sudamericana.

Scortisoara contine cinamaldehida, un antioxidant puternic si numeroase minerale si oligoelemente esentiale. In plus, studiile  arata ca scortisoara poate ajuta la scaderea nivelului de colesterol, trigliceridelor din sange si a zaharului din sange cu pana la 12% dupa numai sase saptamani de utilizare la diabetici.

Pare, de asemenea, sa fie de ajutor si in perioadele stresante dovedindu-se un bun tonic neurologic. Stimuleaza functiile creierului, imbunatateste memoria si atentia. Unii specialisti sustin ca scortisoara ar putea contribui si la stagnarea degenerarii celulelor in caz de scleroza multipla sau de Alzheimer.

In ciuda aromei sale tentante, scortisoara poate fi, insa, problematica daca suferi de intoleranta la histamina. Desi nu este unul dintre condimentele neaparat bogate in histamina, scortisoara contine in schimb compusi numiti benzoati care declanseaza eliberarea de histamina. De aceea, scortisoara este un stimulator de histamina pe care ai dori sa il tratezi cu prudenta daca sensibilitatea ta la histamina este crescuta.

Pudra de curry

Este de fapt o combinatie de patru condimente intens aromate: cardamom, coriandru, chimen si turmeric. In ciuda calitatilor si gustului inconfundabil conferit unor preparate, pudra de curry poate declansa reactii la persoanele cu sensibilitate la histamina.

Motivul este compozitia lui bogata intr-un aminoacid numit histidina, un aminoacid pe care corpul tau il transforma in histamina. Daca nu ai suficienta enzima DAO pentru a descompune histamina, poti dezvolta simptome de Intoleranta la histamina imediat dupa ce consumi un aliment pregatit cu pudra de curry. De fapt, un procent de 39% din aminoacizii din pudra de curry este detinut de histidina.  De aceea multe persoane cu intoleranta la histamina au probleme atunci cand consuma alimente condimentate cu curry sau oricare dintre componentele acestuia.

Ref:

  1. https://www.cochrane.org/CD004460/ENT_capsaicin-for-allergic-rhinitis NutrientOptimiser.com
  2. Curry powder https://nutrientoptimiser.com/nutritional-value-spices-curry-powder/
  3. Baza de date Cochrane. „Capsaicin pentru rinită alergică” https://www.cochrane.org/CD004460/ENT_capsaicin-for-allergic-rhinitis
  4. www.histaminedoctor.ro